lørdag, desember 06, 2008

Grandmaster Flash på Betong i kveld





Siden Oslo har besøk av Flash, så var det endelig en anledning til å legge ut disse videoene, hvor Grandmaster Flash og Richie Hawtin snakker om Traktor og DJing. Se på Grandmaster Flash! Uansett, dette betyr vel at dagens oppvarmings-DJ snart er verdens eneste DJ uten en eller annen form for digital DJing, så jeg tenkte jeg skulle ta en kjapp prat med Lada om det. I tillegg til Grandmaster Flash og Martin og litt om den notorisk IKKE SPILL-lista til Flash, men det hele ble nok et eksempel på at jeg er jurist og ikke journalist. Legger intervjuet i kommentarfeltet, blir rotete her ellers. Kan noen fortelle meg hvordan man får en sånn "after the jump"-funksjon?

3 kommentarer:

JAYWALKERS sa...

me: Martin!
Martin: jøss du står som offline
me: Alt du skriver nå blir lagt ut på bloggen min
gjør jeg?
Martin: jepp
me: tenkte jeg skulle snakke litt om Grandmaster Flash
men jeg virker?!
11:44 AM
me: Er jeg nå?
Martin: du er her, men du stpr som offline
rart
me: jeg er grønn hos meg
Martin: odd
11:45 AM
Martin: men ja, jeg fikk DO NOT PLAY-lista
me: kan jeg poste den?
Martin: he he
skal poste den selv dessverre
i morgen
me: du har jo egen blogg du
Martin: trist lesning
Bob Sinclair og nirvana
me: egentlig:
hvilke oppvamrings-DJs er det han er vant til å ha
11:47 AM
Martin: kan faktisk tenke meg at det har vært endel rart
me: helt sikkert
11:48 AM
Martin: men hva tror du om å ha en clash of the titans på den lørdagen a?
me: du blir intervjuet nå
Martin: synes jo vi må få til en 3xD-greie på en eller annen måte
ha ha
me: kan vi ta det etterpå?
Martin: OK fyr videre løs
kjapt
jeg må i butikken snart og kjøpe salatbønner
nemlig
me: skjønner
11:49 AM
me: Grandmaster Flash er jo kjent for å ha med seg en visergutt, som gir mannen plater og putter de pent tilbake nå har jo Flash byttet til Traktor
11:50 AM
Det betyr at du vel er den eneste DJen jeg vet om som ikke bruker noe digitalt?
Martin: men jeg har vinylen i Seratobag
tenkte faktisk å ta med record boy i dag også
clock daddy
me: nettopp
11:51 AM
me: Nå skulle vi snakke om digital DJing og Flash
ikke din og Clocks Bromance!
Martin: ja, fyr løs
11:52 AM
Martin: true bromance
me: Deg og Grandmaster Flash?
Martin: the fantastic, bromantic five
11:53 AM
me: Altså, ikke bare spiller Grandmaster Flash digitalt, men Traktor Pro lar låtene være ferdig mikset før de går ut, det er en lang vei fra en skills-basert kultur -
11:54 AM
og siden du er en av de som ikke bruker Serato eller Traktor, kanskje hadde noen cents til utdeling
Martin: hmm
jeg begynner å merke at det er endel fordeler med å holde det analogt også
mer å drasse på men kjappere setup
slipper å stirre inn i en skjerm
11:55 AM
som jeg gjør altfor mye av resten av dagen
me: (har du fått dagjobb igjen?)
Martin: det er ikke like katastrofe å søle en heller
(ja)
pluss at det på tross av at det er masse som kun finnes på digitalt,jo også er endel som IKKE finnes digitalt
11:56 AM
me: sant nok
men det kan jo rippes
Martin: sant nok
men da har raskt alle andre den låta også
he he
11:57 AM
me: ja, hvis man legger den ut på bloggen sin
men apropos det å stirre i en skjerm
det var litt det jeg tenkte på når jeg så at Flash bruker Traktor
Traktor mikser sangene for deg, som Ableton
11:58 AM
me: og siden folk ikke bryr seg så mye om det tydeligvis (han er jo booket)
Martin: ja, de franskmennene på blå i går brukte traktor
11:59 AM
me: så er DJing kanskje noe fysisk?
Assa at folk reagerer mer på om DJen snakker med publikum, enn om han gjør "jobben" som DJ selv
12:00 PM
Martin: jeg tror folk AKKURAT NÅ
me: GIR FAEN!
Martin: er mer opptatt av bare navn
ja, det også
men de liker NAVN
me: SANT!
Martin: og folk som kan kobles med glamour
samantha ronson
folk tenker at de fester med samme som fester med dem de EGENTLIG vil feste med
12:01 PM
men altså det er jo motreaksjoner
som sikkert kommer til norge også etterhver
sånn som de DamFunk greiene
me: ja
Martin: som reklamerer med "All vinyl, original pressings"
det blir riktignok for nerdu for meg igjen
for nerdy
me: eller nå på onsdag med Eli og Cosmo her i New York
12:02 PM
det var en bring back the DJ kveld
Absolutt
Martin: ja, de greiene der ser helt sinnsykt bra ut
eli & cosmo
litt nostalgisk kanskje
men på en god måte
me: den videoen som ligger over her er med Hawtin og Flash
Martin: hvilken blogg er vi på?
me: førstnevnte tar DJing videre med Traktor det er helt sikkert
12:03 PM
vi er på Jaywalkers-bloggen
Eli & Cosmo er ikke så nostalgisk
i alle fall ikke Eli
han spilte forresten Snuten!
Martin: he he
han har lagt den på outsidebroadcast før!!
me: Har hørt han spille den før
Martin: men spilte de den på onsdag altså?
12:04 PM
me: er en staple for han tror jeg
ja!
Martin: jeg spilte den selv i går, ha ha!!
me: jeg spilte den på Trophy Bar for noen uker siden!
Bra låt!
Martin: ja absolutt!!
og så har jeg såpass lite med den låta å gjøre at jeg kan si det uten å være breial
12:05 PM
Martin: (jeg kom på tekstkonseptet dog= du, jeg må kjøpe salatbønner nå, seriøst og sette burritos i ovnen
me: yup
yup
12:06 PM
Martin: we snakes
me: nå fikk vi ikke snakket om barndommen din på grorud og Flash
men vi tar det en annen gang
god middag
Martin: jo tax

Anonym sa...

cheap buy online levitra

Anonym sa...

Amitriptyline hcl