lørdag, januar 09, 2010

Ny G-Dep



Første gang jeg hørte G-Dep var i 1998. Den bærbare CD-spilleren min var skrudd opp til 10, jeg befant meg et sted mellom South Carolina og Florida, Gang Starr hadde akkurat sluppet Moment of Truth og spor nummer 17 startet med en for meg ukjent rapper - G-Dep. Bakoversveis i 98 og verset står seg fortsatt som et av de sterkeste på skiva.

I 2001 kom så Harlemgutten ut med Child of The Ghetto, etter min mening et av de mest undervurderte albumene fra 00-tallet. Han kom til Quart hvor han headlinet (og drepte det!) foran 20 stykker i Bendiksbukta, fikk fyken fra Bad Boy og tok opp igjen den ikke helt heldige vanen med PCP-røyking (hør på teksten her, så kan du forestille deg effekten)- så ble det stille. Nå og da har jeg forsøkt å finne ut hva som skjer med han, nå og da dukker det også opp noe, en miksteip med Loon der, et intervju med Miss Info her og i dag en ny låt. Videoen er totalt jävla mörker og fungerer vel best som en advarsel for de unge der ute om å holde seg unna denne rapmusikken, men noen glimt av gammel storhet er det der. Den som (har) lever får se.

Gang Starr feat G-Dep & Shiggy Sha - The Mall

Ingen kommentarer: