lørdag, februar 27, 2010

Big K.R.I.T. & LES - Grippin Grain (Prod. Arkitek) / No Wheaties



Big K.R.I.T. & LES - Grippin Grain (Prod. Arkitek)
Big K.R.I.T., Currensy & Smoke DZA - No Wheaties

Enkelte låter kommer levert med Giraffo-stempel i panna. Jeg trenger knapt høre dem engang før jeg skjønner at dette her er greier. Ta for eksempel denne her: på ett og samme spor får vi Mississippis store håp, Big K.R.I.T., Houstons nykommer av fjoråret, LES og Alabamas forhenværende Block Beatta Arkitek (alias Kash Kartel) på ett og samme spor. Reineste kinderegget, med andre ord. Den store bonusen - på toppen av det hele, er at jeg dessuten får anledning til å endelig å poste No Wheaties, den supre Billy Cobham-samplende låta med Krit, Currensy og Smoke DZA som kom for en drøy ukes tid siden og som jeg nølte med å legge ut fordi jeg nettopp hadde posta en stor Krit-post dagen før. Det var en tabbe. Låta er en av de beste jeg har hørt i år. Det begynner å lukte fugl av Krit-albumet som er på vei.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dette er stort!