torsdag, juli 01, 2010

Money Addict & Dawgy Baggz - Grind & Stack (video)



Joda, dette er "bare" et tilfeldig mixtapespor som tilfeldigvis har fått en video. Men det er et mixtapespor som oppsummerer alt det som kan være bra med generiske mixtapespor - energien, fandenivolskheten, you name it, alt det jeg tar meg i å savne på enkelte mainstreamdebuter jeg kanskje ikke trenger å nevne her. Videoen følger for øvrig bokstavelig talt hjemmemekkingsprinsippet som har vist seg å funke så fint for så mye HSV-rap: skutt på Money Addicts kamera i Money Addicts hus og redigert på Money Addicts mac. Verken Money Addict eller Dawgy Baggz (som forøvrig er sjef for PRGz) er blant de aller beste rapperne fra hjembyen, men likevel er de fullt i stand til å lage helt essensiell bruksmusikk som dette her.


(Da jeg prøvde å spørre Money Addict på twitter om hvem som hadde produsert sporet, fikk jeg til svar at det var en mixtapebeat. Ok. Da vet vi det. Hvorfor videoen kutter av rundt 3:40 er forøvrig fortsatt ukjent...)

Ingen kommentarer: