onsdag, august 25, 2010

Nye videoer fra Huntsville, Alabama











Musikk kan man høre på når og hvor som helst - men videoer krever udelt konsentrasjon. Når jeg er treig med å poste videoer, er det fordi jeg så sjelden tar meg tid til å sette meg ned for å glane meg gjennom en hel youtube. Antakelig har en del av dere det på samme måte. Men noen ganger er sted viktig. Noen ganger må man klare å sitte stille - nettopp for å få en følelse av sted: av hvor du er - og av hvor det du hører på kommer fra. Derfor presenterer vi nå et lite knippe av årets videoer av og med våre venner i Huntsville, Alabama. Det er verdt å se dem alle sammen, og ikke minst fordi de har et såpass tydelig lokalt preg, som går på tvers av den gjengse musikkvideoestetikken. Det vi i stedet får er kontekst. Gjennom disse videoene, flere av dem regissert av selveste ST under aliaset Stephen Trillburge, dokumenterer Huntsville-rapperne byen sin: de viser oss hvem de er og hvor de kommer fra. Disse videoene utfyller hverandre, og de bygger ut det man kan kalle Huntsville-estetikken - bygget på ærlighet - på en interessant måte. Derfor føles det også nødvendig å poste dem. Lokal rap, FTW!

Ingen kommentarer: