torsdag, november 11, 2010

Mali Boi rapper igjen! (Huntsville News, November)



Okej, det er sikkert ikke så mange andre enn meg som synes dette er en historisk dag, men nå er det faktisk minst to år siden Mali Boi - verdens beste hip hop-produsent (selv om jeg definitivt ser argumentet for Kanye akkurat nå) - sluttet å rappe. Det var en sorgens dag. For Mali er en av de råeste rapperne jeg vet om. Stemmen hans er full av sjel, og den samme musikaliteten, den samme barske dævelskapen som preger beatsa hans liksom renner ut av ham hver gang han åpner kjeften. Og den renner tjukt. Så det var en katastrofe at han sluttet å rappe. Tro meg. Jeg har spurt. Jeg har gravd. Jeg har mast. Men ingen trodde at det noen gang skulle la seg gjøre å lure ham tilbake til mikrofonen. Den tida var over. Men nå, i dag, ut av det blå, dukker han opp likevel, på en ny Jackie Chain-låt om hallikeri, produsert av Mali selv så klart.

Begivenheten er så historisk at selv en ny og fabelaktig SLO-låt (ST, Bentley, Slash, Kristmas), også den en Block Beattaz beat (den lukter litt mer CP enn Mali, men jeg kan ta feil - fet er den uansett) havner i baksetet.

Bonus: litt riot music fra Untamed (ny mixtape på vei sies det) , og en fersk PSA fra Codie G om G-Sides One-album, som altså slippes 1.1.2011. Det blir fett. Og en liten bit av det blir til og med norskt.

Jackie Chain Ft. Mali Boi & Assasyn – This Is Not Enough [Prod. By Block Beattaz]
ST 2 Lettaz Ft. Bentley, S.L.A.S.H. & Kristmas – Warning Shots [Prod. By Block Beattaz]
Codie G - PSA #2
Untamed - Club Riot (Prod P.T.)

Via Dirtyglovebastard, Codie G & Ballers Eve.

Ingen kommentarer: