søndag, desember 05, 2010

Huntsville News, Desember #1


Dette er coveret til G-Sides nye album, The One, som slippes 1.1.2011. Albumet blir antakelig det beste du hører neste år. Men jeg er kanskje litt skeptisk til coveret. Ikke for det, John Turner Jr. som gjør all art denne gang er en dyktig fyr, og jeg er ikke i tvil om at omslaget, som kombinerer lava-aktige farger med Guds finger og trompeterende elefanter kommer til å høres helt riktig ut når man setter på plata. Og jeg skjønner jo at fingern er eneren, men kanskje mest fordi jeg vet det fra før. Greit nok. Men hvorfor er undertittel-ordet Cohesive fremhevet som det eneste på omslagets forside? Dette, i kombinasjon med at de har unngått å plassere gruppas navn - G-Side - på coveret gjør sjansene store for at plata arkiveres under"C, diverse" i butikkene, og kanskje ikke i hiphop-avdelingen engang. Så hvis mannen bak disken ser dumt på deg når du spør etter den nye til G-Side over nyttår, kan det kanskje være lurt å spørre om han har den nye til progmetall-bandet Cohesive i stedet.

Men det er kjedelig å sutre. La meg heller skryte litt av coveret til G-Sides nye låtslipp, også det ved John Turner Jr. Her snakker vi stil:


Og la meg også skryte litt av låta som følger med den: Relaxin', produsert av R.Dot, som også gjorde Back 2 The Future. Den har bass. Den handler om å slappe av og den er fin å slappe av til. ST er på hugget. Samplet høres veldig kjent ut, men er samtidig umulig (?) å spore. Den er en låt å senke skuldrene til. Igrunnen akkurat det jeg trengte nå.

Relaxin - G-Side ft Gmane (prod. R.Dot) (mp3 via Steadybloggin)

Når vi først snakker om Gmane, har det jo faktisk kommet et nytt Gmane-album denne uka: Sex, Drugs & Money. Dette er 100% Country Rap Tunes, og kan trygt anbefales:

Albumet kan streames og kjøpes (billig) på http://gmane.bandcamp.com/ Her er en smakebit:
Gmane ft Bentley & Slash - No No No

Jackie Chains nye mixtape, 100% produsert av Block Beattaz, skulle også vært ute denne uka, men har visst blitt forsinket. Her er en ny, finfin låt som plaster på såret. Jeg poster selvsagt tapen så snart den lekkes.

Jackie Chain - One 4 Da Money (Prod. Block Beattaz) (via Ballers Eve)

Ingen kommentarer: